ТЕХНІКА «БУДИНОЧОК З СОБОЮ»
              (Автор В.Назаревич)
🐌🏡ТЕХНІКА «БУДИНОЧОК З СОБОЮ» (Автор В.Назаревич) Для стабілізації психоемоційного стану дітей та дорослих вкрай важливо знаходити життєво важливі опори. Одним із таких опор може бути дім, місце, яке за символікою несе захист і душевний спокій. 💁‍♀️Пропоную Вам попрацювати з метафорою будинку, на прикладі равлика. 🎨Для роботи можна використовувати матеріали для ізотерапії (олівці, фломастери, фарби гуаш, пастель) або тістопластики (пластилін, тісто для ліпки, застигаючі пластичні маси). 🧘‍♀️Вправу можна реалізувати і в комплексі з тілесним залученням та емоційним відреагуванням. В процесі роботи важливо йти за клієнтом аби розуміти його психологічний стан. 1 ЕТАП. Казка про равлика. У давні-давні часи царем усіх звірів був лев. Якось лев скликав своїх підданців, щоб оголосити їм царський указ. Усі звірі від найменшого до найбільшого зібралися на галявині перед левовою печерою. Вийшов до них цар-лев: — Чи усі тут? — спитав. — Усі, царю, лише равлика нема, — запопадливо доповіла лисичка. — Ти запізнився! — сердито мовив лев. — Вибач мені, царю, я не навмисне, — заходився виправдовуватися равлик.— Я вийшов з дому завчасно. Але на середині дороги зірвався вітер, почався дощ, тож я повернувся додому, взяв на плечі свою хатину, щоб було де обсушитися, і поніс з собою. От поки ходив туди-сюди, згаяв час і запізнився. Лев уважно вислухав равлика, трохи подумав і виголосив своє рішення: — Ну нехай так. Тож, щоб ти ніколи не спізнювався і негода не псувала твій дім, носитимеш свою хатку на спині, куди б ти не йшов. І відтоді равлик живе у хатці, яку завжди носить з собою. ІІ ЕТАП. Давай спробуємо з тобою побути трошечки равликом. • Давай порухаємось як равлик? • Давай зімітуємо як равлик несе на собі свій будинок? • Покажи який за розміром будинок? • Давай наш равлик зараз буде мегашвидкий. • А тепер дуже повільний. • Давай спробуємо показати тілом, як равлик ховається в будиночку. • А покажи тілом, який він в ньому щасливий. ІІІ ЕТАП. Створюємо равлика. Зараз я пропоную тобі створити равлика, який носить на собі, з собою, в своєму серці свій будиночок. Ти можеш зробити його найбезпечнішим і найзатишнішим, таким, який захистить від всіх невзгод. ІV ЕТАП. Створи на аркуші простір, в якому равлику разом зі своїм будиночком буде зараз добре і комфортно. Розмісти равлика на аркуші. Запропонуйте тілом дати собі це відчуття затишку і безпеки. 🐌Вправа дає можливість через метафору равлика, пробудити відчуття безпеки і затишку навіть на відстані від дому.

 

Апатія, депресія: що це таке та як відновитися?
😞 Апатія, депресія: що це таке та як відновитися? ❤️‍🔥 Гострий стрес високого рівня втомлює сам по собі. Втома приводить до вигорання, апатії та депресії. Ввечері провалюєтесь в сон, зранку прокидаєтесь вже втомленими. В зонах, де продовжуються воєнні дії, люди виснажуються, втрачають пильність, перестають реагувати на небезпеку. Депресія та апатія стають нормальною реакцією на тривалі військові дії. Між депресією та апатією є різниця. ◾ Апатія — це стан, для якого характерні байдужість, відсутність інтересу до людей та подій. Затяжна апатія може перерости в депресію. ◾ Депресія — це хвороба, яка потребує лікування. ❤️ Якщо ви знаходитесь у стані апатії, варто підтримувати тіло на фізичному рівні, щоб воно відпочивало. Для цього забезпечуємо базові потреби: ▫️Харчування, пиття ▫️Прогулянки на свіжому повітрі (за можливості) ▫️Відпочинок та сон ❕Окремо потрібно виділити відчуття емоційного болю, суму, відчаю, горювання — це емоційний рівень. На цьому рівні бажано слідувати за емоціями та проживати їх. 🤔 Люди помилково думають, що сильна особистість завжди має енергію та гарний настрій. Та щоб бути сильними, потрібно іноді бути слабким. Не соромтеся бути вразливими, давайте собі час на відпочинок. Як відновлювати психічні ресурси? Існує така формула: дії — люди — місця. 1️⃣ Дії, щоб почувати себе добре. Подумайте що ви можете зробити зараз, щоб покращити свій фізичний стан. Якщо вам подобається готувати, приготуйте щось смачненьке. Не маєте сили приготувати всю страву? Виконайте маленьку частину цього завдання: наріжте картопельку або помийте овочі. Можливо після цього ви відчуєте сили зробити щось ще. Любите слухати музику? Увімкніть улюблений трек, відчуйте ритм. І може навіть вам захочеться трішки порухатись. 2️⃣ Люди, поруч з якими ви почуваєте себе добре. Підтримка важливих стосунків — це те, що допомагає нам вистояти та сповнює життя світлими моментами. Зателефонуйте рідним, проведіть вечір в колі друзів. Навіть перегляд фільму з улюбленими акторами може допомогти вам відновитися. 3️⃣ Місця, де ви почуваєте себе добре. Парк, дім, кафе, затишна вуличка. Це можуть бути реальні місця, які ви можете відвідати, так і візуалізація цих місць у вашій уяві. Джерело UA Mental Help

 

        🔷ЯК ДІТИ РІЗНОГО ВІКУ РЕАГУЮТЬ НА СТРЕС ТА 
СПРИЙМАЮТЬ КРИЗОВУ СИТУАЦІЮ
🧩Діти 0-3 років: у цьому віці діти відчувають дратівливість, плачуть, можуть проявляти надокучливу або агресивну поведінку та бояться незрозумілих звуків, криків, різких рухів і потребують фізичної близькості батьків. ‼️ Тому їм насамперед потрібно забезпечити присутність батьків та їхній тактильний контакт.
🧩Діти 4-6 років: часто відчувають безпорадність та безсилля, страх розлуки, у своїх іграх можуть відбивати аспекти ситуації, відмовлятися визнавати ситуацію та заглиблюватися в себе й не бажати спілкуватися з однолітками та дорослими. ‼️ Вони потребують насамперед безпеки, тому батькам слід заспокоїти дитину, що і вона, і самі батьки в безпеці.
🧩Діти 7-10 років: можуть відчувати провину, неспроможність, злість, фантазії, в яких дитина бачить себе “рятувальником”, “зацикленість” на подробицях події. Дитина боїться втратити звичне та боїться смерті, досить добре розуміє загрозу, може переживати страх і думає про майбутнє. ‼️ Тому батькам потрібно обговорювати з дитиною події та переживання і забезпечити їй безпеку та звичний спосіб життя (ігри, спілкування з друзями тощо).
🧩Діти 11-13 років: відчувають дратівливість, страх, депресію, можуть поводитися агресивно та не приймати правила. Вони бояться втратити життя, близьких, будинок, звичний спосіб життя. У цьому віці діти розуміють, що відбувається, прогнозують майбутнє, але мінімальний власний досвід викликає тривожність. ‼️ Батькам можна відкрито говорити про свої переживання, страхи та допомагати дітям відтворювати соціальні зв’язки.
🧩Діти 14-18 років: проявляють небезпечну поведінку, можливі суїцидальні думки та прояви аутоагресії, реакції, що нагадують реакції дорослих. Бояться втратити себе, своє місце, життя, близьких. Можуть радикально сприймати ситуацію, адже підліток тільки стає на ноги, а звичний світ зруйнувався. ‼️ У цьому віці дорослим важливо не вимагати від підлітка брати на себе роль дорослого. З підлітком слід ділитися досвідом, розмовляти, допомагати знизити емоційне напруження. Поясніть підлітку, що всі почуття та реакції зараз природні, а все, що зараз відбувається – це тимчасово, не на все життя. Щоб допомогти підлітку зменшити емоційне напруження – спрямовуйте його активність та емоції на конкретні дії. Практично у всіх дітей, особливо молодших, зараз спостерігається певний регрес – діти капризують, не виконують домовленості, втрачають деякі навички. Це абсолютно нормально, й у цій ситуації батькам не треба лякатися такої поведінки дітей. Перш за все дорослим потрібно забезпечити “завдання виживання” – заспокоїти дитину тощо. При нормалізації умов можна буде працювати над відновленням. Для того, щоб стан дитини якнайшвидше стабілізувався, психологиня Світлана Ройз радить дорослим постійно відповідати на запитання дітей, адже діти потребують пояснень. Ці запитання повторюватимуться кілька разів, але відповідати на них потрібно весь час, коротко та без подробиць. Дитина не має бути присутня при перегляді новин та розмовах про смерть і вибухи. Їй важливо чути слова: «Зараз ми в безпеці» (коли дійсно у відносній безпеці). Наскільки це можливо – потрібно відновити розклад дня й те, що було звичними діями в сім”ї. Також дітям потрібно грати та комунікувати з іншими дітьми, адже гра – це природний механізм стабілізації. Абсолютно нормально, коли дитина грає в одну гру з зацикленим сюжетом, якщо повертається до тих ігор та мультфільмів, у які грала та котрі дивилася кілька років тому – так вона намагається повернутися до того стану й часу, коли була в безпеці. Джерело
https://eo.gov.ua/yak-pidtrymaty-ta-zaspokoity-dytynu-pid-chas-viyny/2022/02/28/

 

 

           🌱“Що так голосно бахкає”, бесіда

Автор: Марія Мусурівська
Ілюстратор: Людмила Нацвлішвілі
Бесіда Андрія та Михася може допомогти батькам знайти пояснення для малечі
причин гучних звуків і допомогти прожити це, оберігаючи тендітну дитячу
душу від надмірного болю, руйнівної ненависті і підтримуючи віру в добро.
Використаний тип бесіди опосередковано пропонує дітям проживати недитячі
події у дитячий спосіб - у грі. Діти вигадують ігри на основі свого
досвіду - почутого, побаченого, пережитого. У грі дитина проживає те, що
її цікавить та турбує, усе те, що для неї важливо.
Для прикладу, в цій історії Андрій та Михась будують барикади з подушок,
плескають у долоні, вдягають затишний одяг, фантазують. Можливо, вони
потім будуть ще малювати кольорові “протибомби”. Я переконана, що вони ще
щось придумають :)
Ми можемо також запропонувати дитині гру, але не варто змушувати, якщо у
неї немає бажання гратися. Добрих нам усім ігор.

Міністерство освіти і науки України  UNICEF Ukraine Дитячий психолог

 

Дитячі історії у недитячий час

"Що так голосно бахкає?"

"Чому матуся плаче"

‼️Чому фраза  "Не плач" не дієва?!‼️
‼️ Що говорити дитині, коли вона плаче...‼️
Коли ви говорите “Не плач!”, це тільки ускладнює вам життя
Ви можете подумати, що зупинка плачу врятує вашу дитину (і ваше серце!)
від болю, але коли ви скажете своєму малюкові: «Годі плакати!» або “Не
плач!” він відразу подумає, що ви не розумієте, як він себе почуває. Тому
його послання може стати ще більш голоснішим і наполегливішим.
Попросивши або сказавши дитині «зупинитися», ви також говорите їй, що її
емоції недійсні і не важливі. Незалежно від того, наскільки банальною може
здаватися вам причина, ваша нездатність зрозуміти, як малюк себе почуває в
цей момент, позбавляє вас обох можливості навчитися обробляти ці емоції
більш позитивно.

‼️‼️Краще:‼️‼️
Коли ви будете готові, спокійно і тихо спробуйте наступні варіанти:
🦸‍♂️«Ми в одній команді. Я допоможу тобі”.
Навіть якщо ваша дитина говорить, що їй не потрібна ваша допомога, їй
хочеться відчувати, що ви підтримаєте її.
🦸‍♂️«Я бачу, це важко для тебе».
Ця проста фраза підтверджує, що ви чуєте і бачите дитину.
🦸‍♂️«Я розумію, що тобі сумно / ти розчарований / наляканий / стурбований
/ щасливий, і це нормально».
Зміцнює уявлення про те, що почуття емоції – це те, що робить нас людьми.
🦸‍♂️«Це було дійсно сумно / це розчаровує».
Визнання події, яка викликала плач вашої дитини, допомагає їй також
побачити, що викликало її емоції, і з’ясувати, що робити далі.
🦸‍♂️«Давай зробимо перерву».
«Видалення» вас обох із ситуації допомагає вашому малюкові зрозуміти, що
іноді вам потрібно піти, щоб зібратися з силами. Ваша дитина може на
законних підставах бути втомленою або надмірно збудженою, і їй просто
необхідно провести час в тихому, заспокійливому місці, перш ніж
повернутися до занять.
🦸‍♂️“Я люблю тебе. Ти в безпеці”.
Це показує зв’язок з вашою дитиною. Діти можуть потребувати обіймів або
тримати нас за руку, щоб відчути, що ми дійсно там, щоб допомогти їм.
🦸‍♂️“Хотів би ти зробити перерву / спробувати ще раз?”
Часто, коли ваша дитина плаче від розчарування, їй потрібен один з трьох
варіантів: допомогти виконати завдання, вирватися з емоційної ситуації або
спробувати виконати завдання знову, можливо, з вашою допомогою. Запитуючи
дитину, чого вона хоче, ви допомагаєте їй відчувати себе важливою і
значущою.
🦸‍♂️«Я чую, як ти плачеш, але я не знаю, що тобі потрібно. Ти можеш
допомогти мені зрозуміти?»
Навіть якщо ваша дитина не може спершу висловити словами, що вона хоче, це
може дати їй можливість попрактикуватися.
🦸‍♂️«Я пам’ятаю, коли ти …»
Хоча це може здатися технікою відволікання, але допомагає дитині згадати
час, коли вона відчувала себе щасливою і умиротвореною, допомагає
підготувати її мозок до раціонального мислення. Спроба примусити міркувати
малюка, який знаходиться в дуже емоційному стані, схожа на переговори з
крихітним диктатором. Він не готовий прислухатися до розуму, коли відчуває
себе безпорадним, злим, сумним або виснаженим.
🦸‍♂️«Давай разом знайдемо рішення».
В кінцевому підсумку ми хочемо допомогти нашим дітям розвинути навички
рішення проблем. Ухвалення рішення, яке допоможе обробити їх емоції, вчить
їх, як об’єктивно дивитися на ситуацію і знаходити можливі рішення.

Джерело Підтримай дитину

 

           12 звичок, які посилюють тривожність

 

12 звичок, які посилюють тривожність 🐒
Наступні 12 звичок поширені серед тих, хто страждає тривожністю. Це
нелегке завдання змінити звички, які протягом життя з вами, але це варте
зусиль, якщо ви хочете зменшити свою тривожність.

🍲 Пропуск прийому їжі Пропуск прийому їжі викликає гіпоглікемію (коли рівень цукру в крові падає нижче нормального рівня), що може призвести до поширених симптомів тривоги, таких як дратівливість, нервозність, запаморочення та слабкість. 🍬Тяга до солодкого Цукор має здатність тимчасово пригнічувати область мозку, яка зазвичай активна під час тривоги, призупиняючи викид гормону стресу (кортизолу). Ось чому ми можемо відчути полегшення занепокоєння, коли з’їдаємо щось солодке. Але наукові дослідження говорять, що споживання цукру підвищує тривожність і реактивність на стрес, що призводить до більшої тривожності. 🌭 Погані харчові звички Нездорові харчові звички можуть сильно вплинути на споживання необхідних поживних речовин - вуглеводів, білків, незамінних жирних кислот, вітамінів і мінералів - які необхідні для психічного здоров'я та функціонування нервової системи. Дефіцит певних поживних речовин (вітаміни групи В, вітамін С і Е, магній, селен і омега-3 жирні кислоти) може вплинути на настрій і рівень тривоги. 🦥 Не займатися спортом Ваше тіло створене для руху, а певні функції тіла залежать від фізіологічного руху. Якщо ви сидите цілий день і ніколи не займаєтеся спортом, ваше фізичне та психічне здоров’я, постраждає в результаті. 📺 Постійний перегляд новин Тривожність характеризується надмірним занепокоєнням і страхом, і перегляд новин може посилити цю проблему, залишаючи пригнічений настрій і тривогу. Хоча зараз особливо важливо бути в курсі того, що відбувається у країні, перегляд або читання новин вранці може задати тривожний тон на день, тоді як негативні образи та слова перед сном, можуть плинути на якість сну. Старайтесь уникати читання новин першім ділом зранку та в останню чергу перед сном. 🙉 Ігнорування стану тривожності Ваша тривога є сигналом, який намагається вказати на те, що вам потрібно щось пропрацювати або змінити. Якщо ви проігноруєте цей сигнал, стан лише погіршиться. ☕️ Вживання кофеїну Кофеїн є основним тригером тривоги. Цей зв’язок між кофеїном і тривогою неочевидний, тому що ми тимчасово почуваємося добре після споживання, і ми відчуваємо тривожні наслідки лише через кілька годин. 🍟 Зловживання фастфудом Джанкфуд переважно містить хімічні інгредієнти та добавки. Ці інгредієнти, додані до їжі, можуть сприяти занепокоєнню, одночасно знижуючи настрій і соціальну поведінку. Найгірші винуватці це: штучні підсолоджувачі, барвники та підсилювачі смаку. 💧 Недостатнє споживання води Зневоднення викликає стрес для вашого тіла, і коли ваше тіло знаходиться в стресі, ви можете відчувати загальні симптоми тривоги. 🍾 Споживання алкоголю Хоча алкоголь тимчасово стимулює "хімічні речовини для щастя" в мозку (такі як серотонін і дофамін), завдяки чому ви відчуваєте себе щасливішими та менш тривожними, він також підвищує рівень тривоги протягом кількох годин після вживання. Коли алкоголь починає зникати, ви, ймовірно, будете відчувати себе більш тривожними, втомленими та пригніченими, ніж до того, як випили. 😴 Нестача сну Депривація сну посилює повторювані негативні думки й ускладнює відпущення негативних речей - симптоми, які характерні для тривоги. 🤳 Порівняння себе з іншими У сучасному світі з соціальними медіа ми маємо миттєвий доступ до зображень із життя людей, і можемо навіть не помітити, цю звичку - порівнювати себе з іншими; Але коли ви робите це щодня, у вас з'являється поганий настрій і негативні думки, які призводять до тривоги. Крім того, ми мажмо тенденцію зосереджуєтеся на чиїхось найкращих сторонах у порівнянні зі своїми найслабшими.

 

Вправи на розслаблення та заспокоєння для дітей та дорослих

6 правил інформаційної гігієни

 

6 правил інформаційної гігієни❗️

Щодня ми поглинаємо велику кількість інформації. Значна частина її –
негативна. Тому нашим завданням є навчитися розпізнавати, та вчасно
зупиняти неконтрольований потік інформації, а також захистити себе від
ризиків, з якими зустрічаємося щодня.
▪️Будьте уважними до себе. Звертайте увагу на почуття та емоції під час
перегляду новин. Якщо відчуваєте, що починаєте стресувати і погіршується
настрій, одразу закривайте новину чи вимикайте телевізор та відпочиньте.
▪️День-ніч. Намагайтеся не дивитися інформаційну стрічку зранку або пізно
ввечері. Так можете налаштуватися з самого ранку на негатив, про який
думатимете протягом дня, або він не дасть вам спокійно заснути.
▪️Спробуйте абстрагуватися. Ми здатні співпереживати людям, які опинилися
у безвихідних ситуаціях. Спробуйте подивитися на подію з іншого боку:
насправді ви тут і зараз, до подій, про які дізналися, не причетні,
загрози для вас немає. Якщо абстрагуєтеся, зможете оминути негативні
емоції.
▪️Інформаційний детокс. Виберіть дні, в які ви не будете переглядати
стрічку новин, натомість візьміть за правило саме у ці дні читати книги.
Таке перемикання відсторонить від негативу, а натомість принесе додаткові
знання.
▪️Завжди залишайтеся скептиком. Вчіться перевіряти факти, довіряти лише
перевіреним джерелам, краще – не одному, а декільком. Подивіться та
послухайте ще чиюсь точку зору. Адже можна не помітити та опинитися в
епіцентрі інформаційної війни.
▪️Не розповсюджуйте фейк. Відповідально ставтеся до того, що дізналися. Не
пересилайте друзям, колегам, рідним, знайомим фейкові повідомлення.

 

Як справитися з тривожними думками?

Як справитися з тривожними думками❓

❓Чи помічали ви, як змінюється ваше мислення, коли хвилюєтеся? Думки
починають бігати наче по колу, набираючи обертів. Пропонуємо декілька
рекомендацій, за допомогою яких можна полегшити свій стан.

💫Помічайте свої тривожні думки. За емоцією тривоги завжди стоїть думка,
яка описує ваш страх. Подивіться на цю думку прискіпливо, запишіть її.

💫Чи корисна така думка? Якщо корисна, тоді не зволікайте та вирішуйте цю
проблему, яка вас тривожить або робіть те, що викликає у вас страх. Не
зволікайте, бо весь час, який ви відкладатимете цю справу, буде
просякнутий тривогою. А це не надто приємно. Якщо ви не можете прямо зараз
зайнятися цим завданням, складіть план дій і сплануйте, коли зможете
зробити перший пункт. Це повинно знизити вашу тривогу.

💫Якщо думка некорисна, не гайте на неї час. Уявіть, що не тривога керує
вами, а ви тривогою. Скажіть їй «Стоп!». Розірвіть це коло думок та
переключіть увагу на щось інше. Ваше завдання – відчути, як знижується
тривога, коли припиняєте прокручувати у голові тривожні думки. Перегляньте
фільм, попрацюйте, прогуляйтеся, подзвоніть другу. Згодом помітите, що вам
стало краще.

💫Важливо взяти собі за звичку керувати тривожними думками. Вони, звичайно,
будуть виникати й надалі, але ви зможете швидко їх помічати та виходити із
тривожного кола.

 

Як говорити з дітьми про війну, які мають інтелектуальні порушення

Чи потрібно взагалі говорити з ними про такі складні теми? 
Відповідь -так, обовязково. Знання допомагає знизити тривогу. Якщо
Ви не поясните дитині ситуацію, вона буде будувати здогадки сама, що
може викликати зростання занепокоєння. ✅ Якщо рівень розвитку дитини дозволяє задавати питання і розуміти відповіді, то потрібно надавати відповіді на тому рівні, який
доступний дитині. ✅ Важливо забезпечити візуальну підтримку за допомогою малюнків,
простих символів як розуміння мовлення, так і можливості вираження
власних переживань дитини. ✅ Важливо донести до дитини реальну інформацію, але уникати
складних деталей та подробиць. ✅ Якщо дитина весь час повторює одні і ті самі (або схожі)
запитання, то потрібно повторювати відповіді стільки разів, скільки
це потрібно дитині. Таке повторення допомагає дітям засвоювати та
обробляти отриману інформацію.
Важливо! Не говоріть дітям фрази на кшталт "Все добре, нема про
що хвилюватися". Тому що діти сприймають і відчувають, що щось не
так, що є якісь зміни, і важливо не заперечувати цю їх внутрішнє
чуття. Навіть, якщо вони далеко не все розуміють, не говорять, але
вони відчувають, що у їх реальному житті відбуваються зміни.

 

Гра "Кумедна історія"

🍀Ця гра особливо сподобається дітям віком від 4 років.
🍀Іноді дуже корисно всією сім'єю робити щось смішне та безглузде. До того
ж, дітям особливо приємно контролювати процес і працювати разом з батьками
та іншими членами сім'ї.
🍀Як реалізувати цю ідею? 
«Один із членів сім'ї має розпочати історію, інший продовжує, і так
далі. Наприклад, мама починає: " Якось Олег пішов на прогулянку, і першим,
кого він побачив, був ...". Потім хтось з дорослих продовжує: "Рожева
жирафа".
🍀Для дитини ця гра є простою, але одночасно смішною та захоплюючою. Згодом
можна намалювати ілюстрації до історії або продовжити її.

 

Корисні вправи на міжпівкульну взаємодію та розвиток дрібної моторики, виконуйте разом з дітьми. Граємо з ґудзиками


Ігри з ґудзиками прекрасний інструмент для ігор з дітьми. За допомогою них
можна розвивати дрібну моторику, увагу, пам’ять, уяву. Вони допоможуть
вивчити кольори, розібратись із поняттями «більший-менший»,
«довший-коротший», навчити рахувати.
Що можна робити❓
1⃣Візьміть один ґудзик , покажіть малюкові, а потім затисніть його в своїй
руці і запитайте «У якій руці у мене ґудзик?». Нехай дитина вгадає, де
захований ґудзик.
2⃣Підготуйте гарний мішечок і насипте туди багато різних ґудзиків , нехай
дитина дістає з «чарівного» мішечка по одному. Можна ускладнити завдання
для старших діток: нехай дитина розповість, якого кольору і розміру вона
дістала ґудзик.
3⃣Попросіть розкласти ґудзики за кольорами: сині в один бік, зелені в
інший, червоні в третій. Або ж дайте дитині дві маленькі коробочки: в одну
коробочку вона буде збирати великі ґудзики, маленькі – в іншу.

 

5 стадій прийняття горя. На якій зараз ти?

Існує 5️⃣ стадій горя, втрат і життєвих змін які ми маємо пройти. Єдиний
шлях - це прожити їх.
1 стадія — ЗАПЕРЕЧЕННЯ. «Не може такого статися!». Нам складно сприймати
важкі ситуації.
2 стадія — ЗЛІСТЬ. «Я ненавиджу. Тут небезпечно та страшно. Я хочу
спопелити реальність, у якій таке відбувається…», — лунають думки в
голові. В такому стані головне — спрямовувати негативну енергію на корисні
справи, а не на близьких людей.
3 стадія — ТОРГИ. Ми починаємо «домовлятися» з тим, на що не можемо
вплинути. "Якби я поїхала, то цього не стадося б" або "Треба було не
їхати, а залишатися вдома". Але ми вперто продовжуємо торги та виходимо на
шлях до відчаю та безпорадності, а іноді знову до агресії.
4 стадія — ДЕПРЕСІЯ. Логічне продовження стану безпорадності. Позбавитися
його можна за допомогою продуктивних дій. Аналізуємо, чим можемо просто
тут і зараз допомогти собі та близьким людям. Починаємо виконувати та
«ставити галочки». Чим більше з’являтиметься виконаних справ, тим більше
зростатиме відчуття контролю над власним життям.
5 остання стадія — ПРИЙНЯТТЯ. Після проходження всіх без виключення
етапів, ситуація вбудовується в досвід, і життя триває далі.
Складнощі з’являються, коли на якомусь з етапів відбувається злам.
Обставини, що швидко змінюються, примушують негайно реагувати на них, не
залишаючи нам шансу зупинитися, поплакати чи позлитися. Увесь час ми в
напрузі. Під таким тиском психіка не має можливості пережити подію.
Всередині ніби все завмирає, бажане полегшення не приходить, а життя
зупиняється в моменті травми.
💞 Щоб зберегти себе у цей важкий період, ви маєте:
💙 за будь-якої нагоди спимо чи допомагаємо організму відпочити;
💛 п’ємо воду. Кортизол та адреналін роблять кров густою, і погано
впливають на серце. Вода «вимиває» гормони стресу;
💙 робимо інформаційні паузи від перегляду новин;
💛 плануємо свій день, але не ставимо довготривалу цілі;
💙 при нагоді рятуймося гумором. Це знизить стрес та паніку;
💛 обіймаймося. Це заспокоює та додає сил.
💙 кажіть один одному "Я тебе люблю". Це додає відчуття приналежності та
сили.
💛 пам'ятайте, ви можете бути ефективними там де знаходитеся зараз.

 

Психічне здоров'я: що це таке та як про нього піклуватися

Як вижити під час надзичайної ситуації та

під час війни: легко про серйозне

(практичний порадник для дорослих)

Щоб переглянути файл - натисніть на картинку

Корисні вправи на міжпівкульну взаємодію та розвиток дрібної моторики, виконуйте спільно з дітьми

Техніки при панічних атаках для дітей

Як підготувати дітей до можливих надзвичайних ситуацій "Супергерої безпеки"

(щоб переглянути файл - натисніть на картинку)

Щоб переглянути файл - натисніть на картинку
Щоб переглянути файл - натисніть на картинку

 

Самодіагностика: як зрозуміти, що до нервового зриву залишилось недовго

 

  • І коли вже вкрай важливо звернутися за допомогою фахівців.
  • Нервовий зрив – це гострий психічний стан, неадекватно посилена емоційна реакція на події.
  • Під час війни емоцій накопичується надто багато, здебільшого негативних : тривога, злість, розгубленість, емоційне виснаження. Якщо намагатися постійної пригнічувати, може виникнути загострення, психічний розлад або кризовий психічний стан.
  • На які ознаки у своїй поведінці або реакціях близьких варто звертати увагу? У більшості ситуацій йдеться про емоції та реакції, з якими людина не може впоратися самостійно. Кожна із цих ознак може бути «дзвіночком» для звернення за допомогою.
  • Неконтрольовані за силою емоційні реакції – агресія, лють, плач, дратівливість; різкі безпричинні перепади настрою – від сміху до люті й навпаки. Емоції виникають неочікувано, спрямовуються на першого ліпшого, хто потрапив під руку, сила емоцій явно перебільшена, порівняно із приводом, який її викликав. Зупинити емоції неможливо.
  • Панічні реакції – раптові надсильні напади тривожності. Страх стає настільки сильним, що виникають раптові труднощі з диханням, підвищується серцебиття, тиск, здається, що земля тікає з-під ніг.
  • Пригніченість, апатія, збайдужілість, відчуття безсилля, безнадії.  Попри те, що людина розуміє, що раз потрібна її активність, допомога, сил вистачає лише на те, щоб лежати в ліжку й дивитися в одну точку. Будь-які інші, навіть найпростіші дії, вимагають надзвичайних зусиль.
  • Безсоння або надмірна сонливість. В обох випадках немає відчуття того, що ви відпочили й набралися сил. Це призводить до виснаження організму, а іноді й до збоїв у пізнавальній діяльності.
  • У голові весь час крутяться нав’язливі думки . Від них неможливо позбутися або переключитися на щось інше. Поширеним є переконання про те, що треба постійно перевіряти новини, «тримати руку на пульсі». Так, людина постійно «скролить» новинні канали. На решту об’єктивно важливих справ не залишається часу та сил.
  • Неможливість зосередитися на будь-чому, запам’ятати найпростіші речі. Постійне відчуття «туману в голові».
  • Відсутність інтересу до будь-чого, навіть до подій, які безпосередньо стосуються життя і безпеки самої людини.
  • Зловживання алкоголем або іншими психоактивними речовинами.

 

 

Якщо у цей нелегкий період ви перебуваєте поряд з дітьми, пропоную день завершити гарною дитячою казкою про добро.

Сподіваюся і казка, і ілюстрації зможуть вам трішечки підняти настрій.

 

КАЗКА ПРО ДОБРО

(щоб переглянути - натисніть на картинку)

           Українці створили мобільний застосунок , що допомагає батькам дбати про емоційний та психічний стан дітей під час війни.

       Застсунок Hearty підказує прості ігри та активності. Працює оффлайн і його можна використовувати навіть в укриттях. У застосунку доступні книги від Барабуки, аудіоказки українською та інший контент для дітей. Застосунок безкоштовний.

       Завантажити:  https://iparent.onelink.me/przr/3c893e25

Рекомендації щодо зниження рівня негативних емоцій та переживань

      Всі знають, і всі згодні, що сльози, істерики зараз не допоможуть і слова "не хвилюйся" не заспокоюють. Але контролювати свій психічний, емоційний стан у нинішніх обставинах складно і дуже важливо. Нижче методи, які допоможуть вам знизити рівень негативних емоцій, переживань:

1. Пийте воду і бажано теплу. Пийте потроху, повільно і рахуйте  до трьох після кожного ковтка. І пам'ятайте: вода має бути із собою завжди і скрізь.

2. Вмийтеся, бажано холодною водою. Також можна мити руки, ретельно, сконцентрувавшись на них. Течія води заспокоює.

3.  Дихайте. Даю техніку квадратного дихання:

1. Вдих 4 сек.
2. Затримка дихання 4 сек.
3. Видих 4 сек.
4. Затримка дихання 4 сек.
5. Повторити цикл.
Так дихати, доки не відпуститьь. Фокус тримати на диханні. Можна в цей час стежити очима на межі уявного або реального квадрата.
4. Читайте. Знайдіть будь-яку книгу, журнал, листівку і читайте вголос, концентруючись на кожному слові.
5. Техніка "Фрірайтинг". Беремо листок, ручку, і починаємо писати все те, що на душі. Лють, зло, страх, всі слова, думки, що йдуть у голову потоком, все пишемо.
6. Фізичні вправи. ВІджимаємося, присідаємо, качаємо прес ... все це допомагає знизити рівень тривоги.

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

 

У нас діють правила роботи в умовах карантину

ЗАБОРОНЕНО:

  1. Знаходитись на території закладу дошкільної освіти більше часу, ніж необхідно, для того щоб передати дитину вранці вихователю та забрати увечері додому.
  2. Заходити у приміщення закладу дошкільної освіти.
  3. Перебувати на території закладу без захисної маски.

ОБОВ'ЯЗКОВО:

  • Вимірювати температуру дитині при вході в заклад.
  • Дотримуватись дистанції.